fredag 21. mai 2010

Om man ikke drar til Kypros - hvor drar man da?


Kypros er naturligvis det enkleste valget om sommeren. Krystallblått vann, deilig temperatur og byer med både ville og avslappende omgivelser. Noe mer trenger man vel kanskje ikke ønske seg. Men dersom du kanskje har vært på reise i Kypros litt mange ganger, så er det fint med et skifte. Her er noen av tipsene til deg som har gått lei av Kypros og skal til en annen destinasjon på sommertur i år;

Jeg ville annbefalt dere Zakynthos i Hellas!
Dette er perfect for å slappe av men samtidig ønsker bittelitt liv også. Laganas i Zakynthos er en fin by om du vil feste men samtidig ønsker litt avslapping også, og om jeg forstår rett så er det vel ikke party 24/14 dere ønsker når dere reiser som et par på to.

Jeg skal selv til Laganas i sommer og gleder meg veldig, jeg drar med 15 kompiser og drar først og frems for chilling på stranda og festing om kveldene.

Zakynthos er ikke så veldig dyrt heller hos reisebyråene. Du får et fint dobbeltrom i 14 dager med fly t/r for 6.500,- per pers.

Sunny Beach vil jeg ikke annbefale uten at det er en hel vennegjeng som reiser. Har vært der to ganger og det er ikke noe romantisk plass for to :-)
I Tyrkia maser jo gateselgerene og resturanten noe så jævlig, man kan ikke gå forbi en resturant en gang uten at de skal DRA deg inn i butikken! Noe så travelt har jeg aldri vært med på.

Mallorca er også en fin plass. Men jeg vil annbefale dere og tenke på bestillingen sånn 3-2 uker før dere kan. Da kan dere hive dere på en restetur (noe som går fint når dere er 2 stk) og ha uspesifisert boplass. Du er omtrent garantert å komme på et fint hotell uansett. Dette er grisebillig også, myye penger å spare her!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar